Právě si prohlížíte: Sběrná aktualita Analytické oddělení OE »



info@optimal-energy.cz

Kontaktní formulář

Položky označené (*) jsou povinné.




Newsletter

Mám zájem dostávat e-mailem zprávy o novinkách a akcích Optimal Energy.

Sběrná aktualita Analytické oddělení OE

26.02.2021

Analytické oddělení

26. 2. 2021

Do datového skladu v NIS byly vloženy tyto novinky:

1) Nový návod: Jak na OP MZÚ. Tento návod popisuje Obchodní případ (OP) MZÚ a komunikaci mezi EP a AO. Vysvětluje jednotlivé stavy včetně ukončovacího závěrečného stavu. Případně doplňuje a odkazuje na další typy OP, které se s MZÚ mohou zároveň řešit, jako jsou například OP Změna dodavatele nebo FVE.

Zde odkaz na stažení:

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-300303

2) Nový návod: Jak na OP FVE. Tento návod popisuje Obchodní případ (OP) Fotovoltaické elektrárny (FVE) a komunikaci mezi EP a AO. Vysvětluje jednotlivé stavy včetně ukončovacího závěrečného stavu. Případně doplňuje, odkazuje na další typy OP, které se s FVE mohou zároveň řešit, jako jsou například OP MZÚ nebo OP Změna dodavatele.

Zde odkaz na stažení:

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-300304

3) Nový návod: Jak vyplnit formulář MZÚ. Tento návod popisuje vyplňování formuláře MZÚ, a to zejména ty části, které slouží k přenosu dat pro analytika, aby mohl vytvořit nabídku MZÚ pro klienta.

Zde odkaz na stažení:

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-304348

4) Aktualizovaný dokument: Popis LED technologie. V tomto dokumentu najde EP informace, které by mu měly pomoci správně navrhnout klientovi typ led žárovky/světla dle svítivosti, barvy světla, patice a v neposlední řadě i tvaru. EP zde najde i výhody a nevýhody led osvětlení, aby mohl lépe u klienta argumentovat a mnoho dalších informací, které mu umožní dobře vyplnit MZÚ formulář a analytik měl tak přesná data o typu žárovek/světel.

Zde odkaz na stažení:

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-304344

Zároveň se doplnil i souhrn na tyto návody a proto zde dávám i odkaz na stažení těchto souhrnů, které vám pomůžou se rychle orientovat v tom, jaká návody můžete využít, případně jaké pokyny máme pro jednotlivé situace spojené s Obchodními případy, které řešíte nejenom přes AO.

Odkaz na souhrn návodů pro EP a AO: https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-297900

Odkaz na souhrn pokynů pro EP a AO:

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-299606

 25. 1. 2021

OE začíná využívat datový sklad v NIS. Je k dispozici pod dlaždicí: Datový sklad, která je nově viditelná ve vašem NISu.

V první zkušební vlně byly vloženy veškeré návody a pokyny týkající se Analytického oddělení. Postupně se bude převádět celý datový sklad z Ariadne.

Berte tuto první fázi jako testovací a případné připomínky posílejte na tento e-mail: karel.prchlík@optimal-energy.cz

V první vlně se především zaměříme na dokumenty pro nováčky, aby mohli používat jeden přístup a tím se zjednodušil proces onboardingu.

Věřím, že tuto novou funkci oceníte a pomůžete nám ji vylepšovat nebo případně nastavova. Těšíme na Vaše konstruktivní připomínky a návrhy, co byste v datovém skladu uvítali, a děkujeme za ně.

Co dnes již v datovém skladu v NIS naleznete:

Složku: Dobrá Energie

Zde je vložen aktuální produktový list DE a návod jak na změnou stavu smluv.

Složku: Kanceláře OE

Zde je vložen Manuál pro asistentky.

Složku: Analytické oddělení

Zde jsou návody a pokyny pro EP a AO.

Pro lepší přehlednost jsme vám připravili souhrny těchto podkladů. V tomto souhrnu naleznete i stručný popis daného dokumentu a odkaz na jeho stažení. Mezi jednu z výhod datového skladu v NIS patří, že se vám vždy stáhne aktuální verze dokumentu.

Veškeré návody a pokyny před vložením do NIS byly aktualizovány a bylo nastaveno vzájemné propojení odkazů na případný dokument v NIS. Pokud přesto objevíte chybu, dejte vědět, děkuji.

Souhrn na návody pro EP a AO

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-297900

Souhrn na pokyny pro EP a AO

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-299606

Souhrn na pokyny pro AO

https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/default.aspx?ClientId=optimalenergy&getUrl=attachment-wfrecord-299664

Poznámka: danou složku/podsložku, případně dokument, nemusíte vidět, pokud nemáte určené právo dle stupně kariéry nebo role v OE.

21. 12. 2020

do datového skladu byla vložena následující novinka:

Nový manuál č. 006: Jak na Obchodní případy Přepis OPM.

Tento návod popisuje:

• jak provést Přepis OPM neboli Změnu majitele odběrného místa (OPM),

• jaké jsou potřebné podklady a dokumenty k tomu, aby Přepis OPM bez problému proběhl,

• jaká jsou rizika a časové lhůty u jednotlivých typů Přepisů OPM,

• jak komunikovat s AO přes workflow stavy na daném OP,

• jak předat obchodní případ (OP) do AO včetně vyplnění pomůcky k optimalizaci,

• jaké jsou typy Přepisů OPM,

• jaké existují varianty řešení dle typů přepisů OPM, původního dodavatele a jeho Obchodních podmínek, také dle dané distribuce a v neposlední řadě dle Energetického zákona.

Návod ke stažení zde:

https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-006-navod-ao-pro-ep-jak-na-obchodni-pripad-prepis-opm.pdf/

3. 12. 2020

Do datového skladu byla vložena následující novinka.

Nový pokyn AO č. 15 pro EP: Jak na dokumenty s osobními a citlivými daty. Tento pokyn vznikl na základě upozornění z innogy, že porušujeme GDPR. V pokynu naleznete návod, jakým způsobem předávat na dodavatele přílohové dokumenty, které obsahují osobní údaje fyzických osob, nebo je mohou obsahovat. S těmito údaji je třeba nákladat v souladu s českou legislativou (GDPR), abychom se nevystavili případným sankcím za porušení.

Odkaz na pokyn: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-015-pokyn-ao-pro-ep-jak-na-dokumenty-s-osobnimi-a-citlivymi-daty.pdf/

Odkaz na přílohu k pokynu: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/prilohy-k-pokynu-c-015/maskovaci-sablona-op.pdf/

 

25. 9. 2020

Do datového skladu byly vloženy následující novinky.

Nový pokyn AO č. 14 pro EP: Jak se řeší změna stavu smlouvy. Tento pokyn popisuje, jakým způsobem se u ostré smlouvy řeší stav: Změna stavu smlouvy, případně vratka, kdy se daná smlouva řešila na Obchodním případu (OP) přes Analytické oddělení (AO). Dále je zde popsána komunikace mezi EP a AO, pokud u smlouvy, která je už u nového dodavatele, dochází ke změně data připojení.

Odkaz ke stažení:

https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-014-pokyn-ao-pro-ep-jak-se-resi-zmena-stavu-smlouvy.pdf/

16. 6. 2020

do datového skladu byly vloženy tyto novinky:

1) nový pokyn AO č. 10 pro EP Jak reaguje EP na stav z AO Žádost o akceptaci: tento pokyn kompletně nahrazuje předešlý pokyn: Jak získat přes klienta akceptaci s datem od původního dodavatele. Tento pokyn slouží jako návod k získání data konce smlouvy od klienta, pokud AO obdrží akceptaci bez data. Původní dodavatel nechce datum AO sdělit, odkazuje se, že datum obdrží klient. AO a EP spolu komunikují přes nové stavy k tomu určené, tyto stavy využívají i hlídacího psa pro termíny akceptace a tak zabezpečují, že AO na něco nezapomene.

Zde stáhnout: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-010-pokyn-ao-pro-ep-jak-reaguje-ep-na-stav-z-ao-zadost-o-akceptaci.pdf/

Manažery žádám o proškolení EP.

2) nový pokyn pro AO č. 006 Stavy Smlouva vypovězena vs Žádost o akceptaci vs Akceptace obdržena: tento pokyn popisuje, jak AO pracuje se stavy smluv, které řeší a hlídá výpovědi jednotlivých OPM, respektive AO zajišťuje datum akceptace, a to někdy ve spolupráci s klientem, kterého oslovuje přes EP.

Zde stáhnout: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-pro-analytiky/c.-006-pokyn-ao-interni-stavy-smlouva-vypovezena-vs-zadost-o-akceptaci-vs-akceptace-obdrzena.pdf/

3) nový pokyn pro AO č. 007 Jak AO reaguje na stav Smlouva uzavřena EP: tento pokyn popisuje, jak má analytik reagovat na stav ze strany EP: Smlouva uzavřena EP a následně importovat data do NIS, aby typující kancelář mohla smlouvu řádně zatypovat, respektive aby import obsahoval ta správná data.

Zde stáhnout: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-pro-analytiky/c.-007-pokyn-ao-interni-jak-ao-reaguje-na-stav-smlouva-uzavrena-ep.pdf/

Garanty a Seniory AO žádám o proškolení analytiků.


22.5.2020

níže naleznete odkazy na spuštění dvou videopřednášek přímo v NIS.

Jak na PDF dokumenty přes telefon: zde je představena opravdu výborná aplikace pro vytváření PDF dokumentů přes Váš chytrý telefon, video obsahuje návod pro instalaci, nastavení v telefonu a praktickou ukázku, jak tuto aplikaci používat a tím dosáhnout co nejlepší kvality dokumentu PDF.

Odkaz zde: https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/Base/PublicVideoPlayer?clientId=optimalenergy&idVideo=3

Jak ukládat dokumenty do CRM: níže naleznete podrobný návod, jak mají vypadat přílohy na Obchodním případu, ve videu je představena aplikace do Vašeho PC, která Vám pomůže vytvořit nebo upravit dokument PDF, ve videu naleznete návod na instalaci a praktickou ukázku použití, jako jsou vytvoření více stránkového PDF z několika dokumentů, úprava stávajícího dokumentu PDF, mazání jednotlivých stránek, změna pořadí stránek a další užitečné tipy.

Odkaz zde: https://optimalenergy.gmcloud.cz/optimalenergy/Base/PublicVideoPlayer?clientId=optimalenergy&idVideo=4

Videa se spouští přímo v NIS, do doby než bude vytvořena databáze videí v NIS, tak je možné je spouštět pouze přes tyto odkazy. Pokud se video nespustí po kliknutí na odkaz, je třeba odkaz zkopírovat do vašeho webového prohlížeče. Tímto se omlouvám za komplikace, jsme teprve na začátku.

Aktualizovaný pokyn č. 12 AO pro EP Pravidla slučování nebo případného rozdělování OPM/smluv u DE: tento pokyn popisuje, jak a kdy může AO sloučit dvě a více OPM u DE do jedné smlouvy, respektive do jednoho platebního příkazu, v případě že na DE se posílá smlouva s novým OPM a u DE má již zákazník smlouvu na jiné OPM. Dále tento pokyn popisuje, kdy je třeba založit nebo rozdělit Obchodní případ právě z důvodu rozdílných platebních podmínek u jednotlivých odběrných míst (OPM).

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-012-pokyn-ao-pro-ep-pravidla-slucovani-nebo-pripadneho-rozdelovani-opm-a-smluv-u-de.pdf/

4. 5. 2020

Do datového skladu byly vloženy následující novinky:

1) Nový návod Jak na Obchodní případ Smlouva ZD (změna dodavatele): je primárně určen nováčkům, které teď budete zaškolovat na dálku, proto je celkem podrobný i s obrázky a úkazkami z praxe (Pomůcka k optimalizaci, Modul OP v NIS, e-mailový výstup pro EP o novém stavu). Tento návod popisuje Obchodní případ (OP), Smlouvu na změnu dodavatele energií (Smlouva ZD) a komunikaci mezi EP a AO. Vysvětluje jednotlivé stavy včetně ukončovacího závěrečného automatického stavu Smlouva zatypována. Popisuje rozdíl komunikace mezi EP a AO dle toho, zda smlouvu podepisuje AO nebo EP. Případně ukazuje variantu komunikace, pokud EP požaduje předtím, než AO Obchodní případ dokončí, ještě připravit analýzu úspor a třeba také dokument PKO.

Odkaz: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-005-navod-ao-pro-ep-jak-na-obchodni-pripad-smlouva-zd.pdf/

2) Dále byly vyvěšeny nové, nebo aktualizované pokyny, na které se odkazuje výše uvedený návod na typ Obchodního případu: Změna dodavatele.

č. 005 pokyn AO pro EP Osvobození od daně z plynu pro klienta

č. 006 pokyn AO pro EP Připojení nového OPM a OPM v rezarvaci

č. 007 pokyn AO pro EP Změna dodavatele s pokutou se souhlasem zákazníka

č. 008 pokyn AO pro EP Jak na zprostředkovatelské smlouvy Aukce

č. 009 pokyn AO pro EP Poplatky za nadstandardní služby AO

č.  010 pokyn AO pro EP Jak získat přes klienta akceptaci s datem od původního dodavatele

Veškeré pokyny AO pro EP případně přílohy k těmto pokynů naleznete zde:

https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/

 

31. 3. 2020

Do datového skladu byly vloženy následující novinky:

1) Nový návod Jak na Obchodní případ Analýza; Analýza + PKO. Primárně je tento návod určen nováčkům, které nyní budete zaškolovat na dálku, proto je celkem podrobný včetně obrázků a ukázek z praxe (Pomůcka k optimalizaci, Modul OP v NIS, e-mailový výstup pro EP o novém stavu). Tento návod popisuje Obchodní případ (OP) Analýza, komunikaci mezi EP a AO a vysvětluje jednotlivé stavy včetně případného posunu do nového typu OP, jako jsou Smlouva na změnu dodavatele nebo Přepis OPM (změna majitele OPM).

odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-004-navod-ao-pro-ep-jak-na-obchodni-pripad-analyza.pdf/

2) Nový pokyn AO č. 4 pro EP: Specifikace podmínek pro předávání Obchodních případů do AO. Tento pokyn upřesňuje podmínky pro předávání Obchodních případů do analytického oddělení (AO), a to formu, čas a způsob předání, případně další specifikace, jako jsou například práce s URGENTEM nebo s dokumentem PKO.

odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-004-pokyn-ao-pro-ep-specifikace-podminek-pro-predavani-obchodnich-pripadu-do-ao.pdf/

 

13. 3. 2020

Do datového byly vloženy následující novinky AO:

aktualizovaný návod Jak a kdy založit nového klienta v NIS, vznik karty klienta v CRM. Zde se dozvíte jednotlivé typy klientů dle OZ a pravidla pro ně. Dále situace, kdy je třeba založit nového klienta a kdy ne. Na co si dát pozor, aby zbytečně nevznikaly duplicity nebo klienti, na kterých se nic neřeší, nebo naopak, aby se daný Obchodní případ řešil na správném typu klienta a nedošlo tak ke komplikacím při jeho řešení. Upozorňuje také na právo na klienta a jeho rezervaci.

Nově byl doplněn bod 6) Jak editovat (měnit) data v profilu a kde se tato editace projeví. Tímto děkuji Milošovi Leinweberovi za upozornění na tento problém. Kompletní pravidla editace dat sice byla uvedena u návodu Jak na Pomůcku k optimalizaci a založení Obchodního případu s následným předáním ke zpracování do AO, ale tato problematika zde chyběla.

Odkaz: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-002-navod-jak-zalozit-klienta-v-nis-vznik-karty-klienta-v-crm.pdf/

 

14. 2. 2020

Do datového skladu byly vloženy novinky z AO, které popisují nový způsob komunikace EP s AO přes Obchodní případ. Postupně veškeré pokyny a manuály přepracuji v souladu s tímto novým modulem Obchodního případu a následně budu pokračovat v tvorbě videonávodů. Níže najdete tři nové návody, které by vám měly usnadnit zaškolení nových EP do našeho systému a tři pokyny, které na tyto návody navazují.

Předem děkuji za zpětnou vazbu a zaškolení do praxe.

1) 10 kroků jak řešit OP přes AO: jedná se o aktualizovaný popis 10 kroků spolupráce mezi EP a AO. Jde o stručný popis celkového akčního cyklu.

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-001-navod-ao-10-kroku-jak-na-obchodni-pripad-reseny-pres-ao.pdf/

2) Jak a kdy založit nového klienta v NIS, vznik karty klienta v CRM: tento návod popisuje, jak založíme úplně nového klienta v NIS, respektive v CRM. Dále se dozvíme, jaké máme typy klientů dle OZ a pravidla pro jednotlivé typy. Také je v pokynu vysvětleno, kdy je třeba založit nového klienta a na co si dát pozor, aby zbytečně nevznikaly duplicity nebo klienti, na kterých se nic neřeší. Aby se daný Obchodní případ řešil na správném typu klienta a nedošlo ke komplikacím při řešení Obchodního případu. Upozorňuje také na právo na klienta a jeho rezervaci.

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-002-navod-jak-zalozit-klienta-v-nis-vznik-karty-klienta-v-crm.pdf/

3) Jak na Pomůcku k optimalizaci a založení Obchodního případu s následným předaním ke zpracování do Analytického oddělení a práce s modulem OP: tento návod slouží k vysvětlení, jakým způsobem komunikuje EP s AO. Popisuje tvorbu Pomůcky k optimalizaci, pravidla pro vznik jednotlivých Obchodních případů z vyplněné a uložené pomůcky, a jak by měl EP předat OP ke zpracování do AO. Dále popisuje, co znamená stav OP, jak dělíme OP do jednotlivých skupin dle toho, v jakém jsou stavu v modulu OP v NIS. V tomto návodu jsou nově použity odkazy na související pokyny a videonávody.

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/navody-a-dokumenty-/c-003-navod-ao-pomucka-k-optimalizaci-a-zalozeni-obchodniho-pripadu-s-naslednym-predanim-do-ao.pdf/

4) nový pokyn č.001 z AO pro EP: Jak smazat Obchodní případ na kartě klienta: tento pokyn popisuje, jak EP nebo analytik smaže Obchodní případ z karty klienta. Podmínky a možné situace, kdy lze využít možnost smazání OP. Jedná se o OP, který vznikl na základě uložené pomůcky k optimalizaci a je tedy určen ke zpracování v Analytickém oddělení.

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-001-pokyn-ao-pro-ep-jak-smazat-op-na-karte-klienta.pdf/

5) nový pokyn č.002 z AO pro EP: Jak používat stav OP STORNO, OP ODLOŽEN, odloženo - Malá úspora: tento pokyn popisuje, jak EP uvede Obchodní případ (OP) do stavu STORNO, do stavu OP ODLOŽEN nebo do stavu Odloženo z důvodu malé úspory, případně, jak dokáže z těchto stavů OP posouvat do nového stavu.

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-002-pokyn-ao-pro-ep-jak-pouzivat-stav-op-storno-op-odlozen-mala-uspora.pdf/

6) nový pokyn č.003 z AO pro EP Jak zajistit párování Obchodního případu s ostrou smlouvou v NIS: tento pokyn popisuje pravidla pro párování Obchodního případu (OP) s ostrou smlouvou v NIS při změně dodavatele energií nebo přepisu OPM na nového majitele, případně smlouvy na FVE. Dále ukazuje nejčastější důvody nespárování a návod, jak udělat nápravu pro dodatečné spárování.

Odkaz zde: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep%5B2%5D/c-003-pokyn-ao-pro-ep-jak-zajistit-parovani-op-s-ostrou-smlouvou-v-nis.pdf/

 

21. 1. 2020

Do datového skladu byl vložen nový pokyn č. 26 pro EP: Jak smazat Obchodní případ (OP) na kartě klienta. Byly provedeny změny ve workflow u OP, které dovolují v některých případech EP a Analytikům Seniorům smazat OP.

Tato změna především umožní EP odstranit vytvořené duplicitní OP hned po vytvoření, nebo po předání ke zpracování do AO. Umožní také smazat OP, které AO oprávněně odmítlo zpracovat a daný OP se nemá kam posunout.

Vše je popsáno v pokynu, prosím proškolte a zaveďte do praxe.

Odkaz ke stažení pokynu: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c-026-modul-op-pokyn-ao-pro-ep.pdf/

 

20. 1. 2020

Do datového skladu byly vloženy nové formuláře pro přepis OPM u Pražské plynárenské (elektřina a plyn).

Prosím proškolte a zaveďte do praxe.

Odkaz ke stažení: https://datovysklad.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/prazska-plynarenska/formulare-pro-prepis-opm-nove-od-2020/

 

13. 11. 2019

Do datového skladu byl vložen nový produktový list Dobré Energie, který obsahuje následující novinky:

• bod č. 37 - byla prodloužena lhůta v distribuci ČEZ u znovupřipojení OPM, kdy není zapotřebí revizní zpráva,

• bod č. 43 - byla doplněna pravidla pro ochranu kmene zákazníků.

Odkaz na pokyn: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/dokumenty/partneri_dokumenty/dobra-energie/produktovy-list-de-12.11.2019.pdf/

 

2.9.2019

Vážení EP a manažeři,

do datového skladu byly vloženy nové pokyny z AO pro EP, manažery a nově pro techniky CET zajišťující FVE pro naše klienty.

Nově doplněný pokyn AO pro EP č. 21 Jak řešit Změnu stavu smlouvy ve spolupráci s AO komunikací přes CRM: tento pokyn nově obsahuje pravidla pro komunikaci mezi EP a AO v případě řešení Změny stavu smlouvy, pokud smlouva na změnu dodavatele nebo přepis OPM vznikala přes AO (přes nový systém Obchodního případu s workflow stavy smluv)

Odkaz na pokyn: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c-021-pokyn-ao-pro-ep.pdf/

Nový pokyn AO pro EP č. 25 Jak používat stavy smluv u OP FVE při komunikaci s technikem CET: tento pokyn popisuje pravidla u Obchodního případu FVE, jakým způsobem komunikovat s technikem CET přes workflow, vysvětluje stavy smluv na daném OP a to jak pro EP, který žádá o návštěvu technika před podpisem smlouvy na FVE, tak pro AO, které komunikuje s technikem ohledně vzniku smlouvy FVE pro klienta.

Odkaz na pokyn: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c.-025-pokyn-ao-pro-ep.pdf/

Odkaz na souhrn všech pokynů: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/souhrn-pokynu-ao-pro-ep.pdf/


26.7.2019

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

byl vydán nový pokyn Analytického oddělení (AO) pro energetické poradce (EP) č. 24. Pravidla slučování nebo případného rozdělování OPM/smluv u DE.

Prosím o proškolení a zavedení do praxe.

Děkuji

Odkaz na pokyn: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c-024-pokyn-ao-pro-ep.pdf/

Odkaz na souhrn všech pokynů AO pro EP: https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/souhrn-pokynu-ao-pro-ep.pdf/



21.6.2019

Vážené kolegyně, vážení koegové,

je zde další speciální díl v naší VIDEO ACADEMY v sekci Novinky v OE, tentokrát se jedná o upozornění na nešvar v OE, respektive výzvu z AO pro EP a především manažery.

Proto prosím věnujte tomuto videu speciální pozornost, ať případně odstraníte u sebe nebo ve svém týmu daný problém. V případě, že se tento problém u vás nevyskytuje, tak vám gratuluji k dobře odvedené práci a berte toto video jako malé opakování.

Délka videa je necelých devět minut, takže vám zhlédnutí nezabere skoro žádný čas a můžete tak získat nové informace nebo se ujistit, že svou práci děláte v souladu s pokyny OE.

Těším se na další spolupráci nebo případnou vaší zpětnou vazbu, která nám pomůže činnost v AO vylepšovat.

Odkaz na video: https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=296

Před spuštěním videopřednášky je třeba se přihlásit do Optimal Knowledge.

 

14. 6. 2019

Nové video ve VIDEO ACADEMY OE: Pomůcka k optimalizaci a komunikace s AO přes Obchodní případ

Cíl videa:

1) Představit a ukázat, jak dnes funguje komunikace mezi EP a AO při řešení obchodního případu (OP).

2) Vysvětlit a naučit EP, jaké typy OP mohou vzniknout přes Pomůcku k optimalizaci. Dnes může EP zadat tyto typy obchodních případů ke zpracování do AO:

a) analýza

b) změna dodavatele

c) přepis OPM (změna majitele OPM)

d) MZÚ

e) FVE

3) Představit, co je to Obchodní případ na kartě klienta a ukázat, jak se pracuje s pohledem na daný OP.

4) Naučit EP, jak se vyplňuje Pomůcka k optimalizaci v CRM na kartě klienta a jak následně vzniká OP.

5) Ukázat a naučit používání workflow stavů na předběžné smlouvě (aktivity AO a EP na daném OP).

6) Naučit EP jak se zadává klient v CRM, jaké jsou dnes možnosti zejména u klientů s IČ a jak zabránit duplicitám.

7) Celkově ukázat výhody nového systému elektronického zpracování dat a následného využití v ICT OE.


Odkaz ke spuštění:
https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=294


26. 4. 2019

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

jak už si někteří z Vás všimli, analytické oddělení začalo používat novou aktivitu Výzva k akci z AO určenou pro EP a Výzva pro manažery z AO určenou pro manažery.

Definice této aktivity je popsána v pokynu AO pro EP č. 23. Vedení společnosti odsouhlasilo další postup v případě, že EP nebo manažer nereaguje na tuto výzvu, který je také popsán v pokynu č. 23.

Od dnešního dne mohou manažeři, v souladu s tímto pokynem, přidělovat na klientovi nové správce (EP), kteří obchodní případ dokončí, pakliže původní EP doposud na tuto výzvu nereagovali.

Pokud ani EP potažmo manažer na tuto výzvu v souladu s tímto pokynem nebudou reagovat, a to nejpozději aktivitou v CRM do 5. 5. 2019, může AO obchodní případ dokončit a nárokovat si tak vyšší dozor. Tedy všechny výzvy k akci, které zůstanou v pondělní sestavě Vráceno k doplnění od 6. 5. 2019 a nebude na nich zaznamenána ani aktivita: Zpracovávám ze strany EP nebo nového správce, může AO dokončit.

Výjimka: tento pokyn není možné uplatňovat pro strukturu Ing. Milana Hlouška.

Tímto vás žádám o proškolení tohoto pokynu ve Vaší obchodní síti.

Odkaz na pokyn:
https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c-023-pokyn-ao-pro-ep.pdf/

Odkaz na souhrn všech pokynů AO pro EP:
https://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/souhrn-pokynu-ao-pro-ep.pdf/

 

s přáním pěkného dne

KarelPrchlík
ředitel analytického oddělení
produktový specialista

5.2.2019

chtěl bych Vás touto cestou informovat, že ve VIDEO ACEDEMY OE vznikly dvě nové sekce:

1) Návody a manuály na ICT systém OE: do této sekce bylo vloženo video Elektronická průvodka ke smlouvě a stav smlouvy v NIS.

2) Novinky v OE: kde jsou již dvě videa, Novinky v OE k 21.01.2019 a ICT v OE

Níže naleznete odkazy na daná videa nebo jednotlivé kapitoly. Před spuštěním daného videa přes tyto odkazy je třeba být přihlášen do Optimal Knowledge. Pokud nemáte přihlašovací údaje, požádejte prosím svého manažera.

Pevně věřím, že toto rozšíření VIDEO ACADEMY OE uvítáte a bude Vám nápomocné pro lepší činnost v OE.

Novinky v OE k 21.1.2019

https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=274

00:00:24 Tooltip v CRM karta klienta

00:01:34 Kopírování do schránky  v CRM karta klienta

00:02:30 KROK 1 pomůcka k optimalizaci

00:03:22 KROK 3 pomůcka k optimalizaci

00:03:59 KROK 4 pomůcka k optimalizaci

00:04:46 KROK 5 pomůcka k optimalizaci

00:05:10 KROK 6 pomůcka k optimalizaci

00:06:23 KROK 9 pomůcka k optimalizaci

00:06:41 POKA YOKE pomůcka k optimalizaci

00:08:07 Sestavy definice neaktivní a pasivní EP

00:10:38 Sestavy doplněné o informace OPM

00:11:44 Nová sestava STORNO

00:14:07 Nová sestava OP odložen

00:16:04 Novinky na kartě EP

00:19:13 Předběžná smlouva ukázka z praxe ICT OE

 

ICT v OE

https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=276

00:00:32 Co je to ICT

00:01:01 ICT systémy v OE

00:02:46 Výhody digitálního zpracování dat

00:04:02 Přednosti digitálního zpracování dat

00:04:28 ICT a robotické funkce vs výtěžnost dat

00:06:14 ICT a automatické rozesílání informací

00:05:10 ICT a workflow aktivity

00:08:11 Pomůcka k optimalizaci

00:09:53 Obchodní případ a předběžná smlouva

00:10:35 ICT a automatická tvorba dokumentů

00:11:20 ICT použití přes chytrý telefon

00:12:47 ICT a OnBoarding pro OE v NIS ?

00:14:28 ICT ti pomáhá růst v OE

 

Elektronická průvodka ke smlouvě a stav smlouvy v NIS

https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=267

00:00:24 výhody elektronické průvodky

00:01:00 stavy smluv

00:02:04 kontrola stavu smlouvy v NIS

00:02:48 příprava před skenováním čárových kódů

00:03:09 přihlášení do systému

00:04:01 popis prostředí

00:04:39 instalace čtečky

00:05:02 založení nové průvodky

00:05:35 skenování čárových kódů

00:06:36 uložení nebo dokončení průvodky a tisk

00:08:10 na co si dát pozor, mazání nesprávného načteného kódu

28.11.2018

Na základě Vašich připomínek byla vložena pod každý díl Video Academy Jak spolupracovat s AO tabulka kapitol s odkazem na rychlé vyhledání, viz níže. Tato novinka Vám pomůže velmi rychle vyhledat a spustit danou část videa.

Stačí kliknout na odkaz dané kapitoly pod videem a po načtení odkazu kliknout na tlačítko play.

Přímý odkaz na konkrétní kapitolu video přednášky či celou video přednášku je možné kamkoliv vložit. Jedinou podmínkou pro následné přehrání je být přihlášen v Optimal Knowledge.

Ještě jednou děkuji za Vaše připomínky a pevně věřím, že tyto změny zvýší komfort vzdělávání EP pro spolupráci s AO.

VIDEO ACADEMY OE:  Jak spolupracovat s AO

před samotným spuštěním se přihlašte do Optimal Knowledge

1. díl: Základní minimum pro EP

https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=142 

seznam kapitol:

00:02:12

typy zákazníků

00:05:37

zadání zákazníka do CRM dle typu

00:08:13

druhy adres zákazníka

00:11:13

kontrola adres dle vyúčtování

00:16:02

co je to EIC a EAN

00:18:49

kdo podepisuje smlouvu za zákazníka

00:20:06

podpis majitele nemovitosti

00:20:56

podpis nájemníka a podnájemníka

00:21:56

podpis třetí osoby

00:22:28

POZOR na smlouvy od třetí osoby (aukce)

00:24:49

jak kontrolovat podpis u FO s RČ

00:25:39

jak kontrolovat podpis u FO s IČ

00:28:17

jak kontrolovat podpis u PO

00:36:33

závěrečná rekapitulace

2. díl: Jak ukládat dokumenty do CRM

 https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=255 

seznam kapitol:

00:02:30

základní pravidla pro přílohy do CRM

00:03:38

povolený formát příloh

00:05:20

nepřístupný formát příloh

00:06:23

struktura a obsah dokumentu

00:07:25

čitelnost dokumentu

00:08:10

velikost dokumentu

00:08:50

popis dokumentu

00:10:44

ukázka příloh

00:15:16

formát PDF z wordu a e-mailu

00:20:01

jak udělat z obrázku dokument PDF

00:20:50

jak správně dokument nafotit

00:22:22

úprava obrázku v PC

00:24:18

převedení obrázku do PDF v souladu s

00:27:07

instalace programu pro vznik a úprav

00:28:56

převod obrázku do PDF a úprava dokum

00:36:42

zmenšení velikosti dokumentu PDF

00:39:31

skenování obrazovky přímo do PDF

00:41:28

jak správně popsat dokument

00:43:48

závěrečná rekapitulace

3. díl: Jak na PDF dokumenty přes telefon

https://www.optimal-knowledge.cz/inter/video?ID=259

seznam kapitol:

00:03:13

jak nainstalovat Adobe Scan

00:06:00

základní nastavení Adobe Scan

00:08:34

ukládání fotek do telefonu

00:10:00

Adobe Cloud úložiště PDF

00:12:48

jak pracuje Adobe scan

00:14:50

úprava dokumentu

00:16:48

uložení dokumentu do PDF

00:17:17

kontrola a pojmenování dokumentu PDF

00:19:27

odeslání PDF do Adobe úložiště a vložení OCR

00:20:32

jak na dokumenty PDF přes Adobe Scan

00:21:52

správné držení telefonu a pozice dokumentu

00:24:33

správné osvětlení

00:25:20

úprava fotografií v PC

00:28:11

jak využít OCR v praxi

00:32:05

jak zajistit kvalitní PDF s OCR

00:33:20

závěrečná rekapitulace + tip

26. 10. 2018

do datového skladu byly vloženy tyto novinky:

1) nový pokyn AO pro EP č. 22: Jak používat aktivitu STORNO nebo OP ODLOŽEN. Jedná se o výraznou novinku, kterou po dohodě všech seniorů AO zavádíme do praxe. Obchodní případy, které EP řeší přes AO, se nyní mohou dostat nově do stavu STORNO nebo do stavu obchodní případ odložen a to přes novou aktivitu OP ODLOŽEN. Tato změna nám umožní rozlišovat, zda OP byl opravdu stornován nebo jen odložen například z důvodu, že má klient platnou smlouvu na několik let dopředu, kterou v současné době nelze řešit. Zároveň s touto změnou vzniknou nové sestavy, které by všem zúčastněním měly umožnit lépe se orientovat, který klient spadl do storno nebo do stavu OP ODLOŽEN. Vše je popsáno v pokynu níže.

cesta pro pokyn AO pro EP č. 22: http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c-022-pokyn-ao-pro-ep.pdf/_showFile.php

cesta pro souhrn všech pokynů: http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/souhrn-pokynu-ao-pro-ep-aktualizace-26.10.2018.pdf/

 

18. 7. 2018

do datového skladu byly vloženy tyto novinky:

1) upravený pokyn AO pro EP č.9: tento pokyn se týká poplatků za nadstandardní služby v AO, některé dozory za přepis OM byly zlevněny z důvodu menší časové náročnosti na získávání SOP a byly stanoveny dozory, které jsou pouze jednorázové. Veškeré novinky máte označeny červeně. Zároveň byl upraven souhrn všech pokynů, žlutě máte vyznačené pokyny, které se za poslední 2 měsíce změnily viz odkaz níže.

cesta pro pokyn AO pro EP č.9:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/c-009-pokyn-ao-pro-ep.pdf/

cesta pro souhrn všech pokynů:http://www.optimal-energy.cz/admin/datovy-sklad/analyticke-oddeleni/pokyny-vydane-ao-pro-ep/souhrn-pokynu-ao-pro-ep.pdf/


Soubory: